dilluns, 29 de setembre del 2025

30 anys de la Biblioteca Joan Oliva i Milà... Per molts anys!!!

La Biblioteca Municipal Joan Oliva i Milà celebra aquest 2025 el seu 30è aniversari convertida en un dels espais culturals més emblemàtics de Vilanova i la Geltrú. Inaugurada el març del 1995 després d'una profunda remodelació de l'edifici històric de la plaça de la Vila, la biblioteca ha estat des de llavors molt més que un servei públic: és un punt de trobada intergeneracional, un motor de dinamització cultural i un símbol de l'accés lliure al coneixement.

Durant aquestes tres dècades, la biblioteca ha anat evolucionant amb la ciutat i les seves necessitats. Avui compta amb prop de 70.000 documents i recursos digitals ofereix serveis de suport a l'estudi, programes educatius i una programació estable d'activitats culturals. La seva agenda ha inclòs clubs de lectura, hores del conte, tallers literaris, exposicions, debats i festivals, com la Setmana DNegre, la Setmana de la Natura i darrerament el festival de literatura infantil Conte Va!. També ha gestat el Pla d'Animació a la Lectura (PAL), clau en el treball amb les escoles i del qual en va néixer el conegut personatge de la Ratoliva, que ha ajudat a introduir milers de nens i nenes al món de la lectura. (text de vilanova.cat/)

 
4 punts de llibre conmeratius del 30è aniverari de la Biblioteca

Llibre Biblioteca Joan Oliva i Milà Trenta anys de saber, cultura i oci


Biblioteca Joan Oliva i Milà engalanada per el 30è aniverari

PUNTS DE LLIBRE AMB HISTÒRIA

Punt de llibre editat per al llibre Boires Baixes el Maig del 1902, imprès per Oliva- Impressor: Vilanova. El Punt es de la col·lecció de Domènec Martínez i publicat al llibre EL Punt de Lectura "Apunts d'història i punts d'autor"editat per la Fundació Caixa de Sabadell.

Punt de llibre amb edició facsímil de l'anterior. Publicat l’any 2001 en motiu de l’edició del RETRAT núm.17 i de l' exposició sobre Joan Oliva i Milà a la Biblioteca Joan Oliva de Vilanova. El revers porta l’escrit el punt de llibre ha estat cedit pel col·leccionista Domènec Martínez.

 

La Ratoliva, la mascota i personatge que ha ajudat a introduir milers de nens i nenes al món de la lectura. (foto Juanma Cuevas 9a Fira Conte va! Va de contes any 2022).