dimecres, 18 de juliol del 2012

150è aniversari del neixement de Gustav Klimt,(1862/2012)

Gustav Klimt va néixer el 14 de juliol de 1862 a Baumgarten, prop de Viena. Ara fa 150 anys.
El petó, (1907/08), un dels principals i més famosos quadres de Klimt. Els models del quadre el propi Klimt abraçant a la seva amant Emilie.
Aquest quadre en va donar l’idea de obrir un nou apartat a la meva  col·lecció de punts de llibre en el tema  de Petons i abraçades.


Alguns punts de llibre del petó de Klimt de la meva col·lecció:


del llibre Klimt de Gilles Néret.


Nuda Veritas,1899.- Aquesta dona genuïna de dos metres d'alçada resulta, amb la seva provocant i expressiva nuesa, torbadora i desafiant al públic vienès. Ja el pèl púbic en si és una declaració de guerra a l'ideal clàssic, (Klimt de Gilles Néret). El punt de llibre al va editar la Biblioteca de l'IES JOAQUIM MIR.

2 comentaris:

Galionar ha dit...

Hola, Jaume, serà molt interessant aquest nou apartat de punts de llibres amb petons i abraçades. El tapís que actualment estic confeccionant es basa en un dibuix de Klimt, precisament. M'agrada molt, aquest pintor; no sembla nascut al segle XIX, sinó força més avançat al seu temps.
Una abraçada!

Senyal de plana ha dit...

Gràcies Montserrat per el comentari, sempre m'ha agradat aquest pintor.
Una abraçada.