dimecres, 17 de febrer del 2016

En Ramon Sánchez a fet 60 anys en el món de les titelles! per molts anys! (Col·lecció de punts de llibre de Titelles Guinyol Didó")


Punt de llibre núm 39.- Ramon infant i titella

foto de Ramiro Horro (any 1960)




Punt de llibre núm. 40.- Ramon i titella (any2016)






Edició especial homenatge de Ramon Sánchez que va començar a l'edat de sis anys en el món de les titelles.
col·lecció de punts de llibre "Titelles Guinyol Didó".

39.- Ramon infant i 40.- Ramon i titella 2016
El 17 de febrer és l'aniversari del Ramon i enguany, celebra 60 anys al món dels titelles.  Per festejar aquesta ocasió hem editat dos punts de llibre: una imatge seva actual i una foto del Ramon infant feta pel Ramiro Horro.
Teresa Riera i Ramon Sánchez en plena actuació a Olot (any 1963)
El meu avi feia de porter al teatre ambulant del mestre Didó i de la seva esposa Teresa, quant actuaven a Vilanova i la Geltrú, (tasca que abans havia fet el Francesc Bruna "Panxo").  La meva mare i els meus tiets tenien la sort de poder veure les funcions sense pagar i jo ja havia vist titelles abans de néixer (més ben dit, els havia sentit des de la panxa de la mare).
Teresa Riera, el seu nebot Rafael Riera, Ramon Sánchez i Miguel Pérez
abans de la funció d'Olot (any 1963)
Als sis anys vaig tenir els meus inicis "professionals": feia titelles darrere el davantal de la meva àvia o muntant un teatret amb draps al portal d'algunes cases de la Geltrú i cobrava uns centimets d'entrada als petits espectadors, diners que invertia a comprar més titelles.

Després vaig tenir la sort de treballar com ajudant de la vídua d'en Didó i mai més vaig perdre aquesta vocació tan maca.  Espero que la pugui continuar encara molts anys si Déu vol, no hi ha res més agraït que portar alegria i felicitat a petits i grans.
Una de les ultimes creacions del espectacle original amb narració i titelles 
de taula basat en el conte "El Somni de la iaia Ina" de Fina Roig (2014)
Ramon tens una magnifica col·lecció de  titelles i moltes gràcies per donar-les a conèixer amb  punts de llibre, jo estic content de poder  col·laborar amb tu i poder ensenyar-les en aquest bloc.
Moltes felicitats Ramon, per aquest 60 anys i que siguin per molts més, has fet una gran tasca en donar a conèixer les titelles en el món dels infants i també dels grans...és molt difícil ser tant constant i tu ho has fet!
Sempre endavant!
                               Jaume de SENYAL DE PLANA

Si esteu interessats us podeu posar amb contacte en Ramon Sánchez a:  info@titellesguinyoldido.com  tlfno. 938153889